DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Czarnkowie
do strony internetowej pinbczarnkow.pl.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację
sporządzono na podstawie samooceny oraz sprawdzenia narzędziem Tingtun Checker -
strona jest zgodna z wymaganiami
na 99.59%.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Informacja dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się
1.
PINB zapewnia możliwość korzystania przez osoby uprawnione z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika.
2. PINB zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) i SKOGN (sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych).
3. Świadczenie jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 426 z późn. zm).
4. Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jego realizacji, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w miarę możliwości, na załączonym wniosku – bezpośrednio w urzędzie, z użyciem poczty elektronicznej, faksu, ePUAP lub telefonicznie.
5. PINB udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
6.
Sekretariat PINB wyposażony jest w pętlę indukcyjną do obsługi osób słabosłyszących.
7.
Pomieszczenia w PINB posiadają tabliczki informacyjne w alfabecie Braille’a.
Dostępność architektoniczna
1. Wejście główne do budynku przystosowane dla osób niepełnosprawnych (podjazd).
2. Wejścia do toalet i same toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
3. Istnieje możliwość umówienia bezpośredniego spotkania z interesantem przed budynkiem lub na parterze.
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Czym się zajmujemy? - film w wersji z Polskim Języku Migowym